Livsstil

Markedsledende selskab kan sikre din virksomheds brandidentitet – og det kan ses på bundlinjen

”Brand identity” er ikke det samme som ”brand image”. Din virksomheds brandidentitet skabes før selv brandimaget, og derfor er det vigtigt for ambitiøse virksomheder at vælge den rigtige metode til at skabe en god ”brand identity”. 

 

Er du ved at starte en ny virksomhed op, eller har din nuværende virksomhed brug for at få løftet eller genskabt dens ”brand identity”, kan selskabet Modulex, der er markedsledende specialist på området, hjælpe med at løse opgaven. 

 

Ifølge siden Investopedia er ”brand identity” måden hvorpå en virksomhed præsenterer sig og ønsker at præsentere sig for dens kunder, og dermed kan den rette strategi og de rette materialer skabe en god ”brand identity”, hvilket adskiller sig fra ”brand image.”  

 

Forskellen er, at ”brand identity” dækker over en virksomheds navn, designet af logoet i forhold til farver og former samt andre visuelle elementer i promoveringsmaterialerne. Alt sammen med det formål at skabe en god ”brand identity” for virksomheden, hvilket gerne skulle resultere i, at kunder danner sig et bestemt billede af virksomheden inde i hovedet. ”Brand image” er derimod resultatet – uanset om det er godt eller skidt – af disse bestræbelser på at skabe en god ”brand identity”. 

 

Apple, der har stor succes i det meste af verden, er et godt eksempel på god ”brand identity”, hvor mange mennesker har en generel opfattelse af, at Apple står for innovative produkter i topkvalitet. 

 

Du kan læse mere om dine muligheder for  en god ”brand identity” her.  

Relaterede artikler