juli_2
Indretning

Mangler du opbevaringstips?

Der findes et hav af måder til, hvordan du bedst og mest effektivt opbevarer dine mange løse papirer – både på hjemmekontoret og på din arbejdsplads. Selvom mange virksomheder kører med digitale løsninger, så kommer vi ikke uden om, at mange stadig gør brug af almindelig papirversion til mange ting. Derfor er det vigtigt, at løsbladsystemet ikke tager overhånd, men i stedet systematiseres og sættes i orden. På den måde kan du nemt finde frem til de ordresedler, fakturaer eller vagtskemaer, du ikke har digitalt på computeren.

Hos HJ Kontorcenter finder du alt, hvad du skal bruge for at bevare det kolde overblik i kaosset. Står du og dit kontor eksempelvis over for en flytning, så er det især vigtigt, at alle dokumenter arkiveres korrekt, så I nemt kan finde frem til dem igen. Hertil er dokumentmapper især gode, fordi de beskytter dokumenterne.

Sådan får du styr på papirerne

Her får du 2 vigtige tips til, hvordan du nemt kan skabe mere system i dine papirer, dokumentsamlinger og andre løse ark, der lander på dit bord. Det handler om at gøre processen nem for dig selv.

  1. Inddel dine ark med kategorier i ringbind eller mapper med diverse plastiklommer, registre og faneblade. Det gør både arkiveringsprocessen nemmere, og du kan hurtigere finde frem til det, du mangler.
  2. Fjern de mapper og papirsamlinger, du ikke bruger til dagligt til et arkiv. På den måde skal du ikke tage stilling til alt det, du sjældent bruger. Men samtidig ved du, hvor du kan finde dine papirer. Det kan være gamle fakturaer, ordresedler eller lignende.

Relaterede artikler